Krytosemenné rostliny podle prostředí nebo způsobu života – 3. střední škola
UP6Rostliny je možné tematicky roztřídit např. podle místa, kde rostou nebo určitých vlastností. Takto sdružené rostliny si zpravidla nejsou blízce příbuzné, na druhou stranu je obvykle lze potkat pohromadě.
- Téma listnaté stromy a keře obsahuje informace o nejběžnějších listnatých dřevinách Česka.
- Lesní prostředí (se zaměřením na byliny) představuje téma byliny v lese, keřové patro.
- O rostlinách žijících u vody (či ve vodě) a jejich přizpůsobení pojednává téma vodní rostliny, rostliny v blízkosti vody.
- Téma louky, stepi, pastviny, křoviny, rumiště popisuje rostliny rostoucí v umělém či přirozeném bezlesí.
- Masožravé rostliny dokáží rafinovanými způsoby získávat živiny z těl živočichů.
- Téma sukulenty, paraziti, invazní rostliny přestavuje sukulenty (rostliny se zdužnatělými částmi přizpůsobené suchu), parazitické rostliny (ty využívají jiných rostlin nebo hub ke své obživě) či invazní rostliny, které se šíří na nepůvodních místech.
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Listnaté stromy a keře (těžké) • UGN
zadání: 57
Typicky zabere: 7 min

Masožravé rostliny (střední) • UFX
zadání: 51
Typicky zabere: 5 min

Masožravé rostliny (těžké) • UFZ
zadání: 51
Typicky zabere: 6 min

Otázky
Výběr správné odpovědi z nabízených možností.
Masožravé rostliny (střední) • UFW
zadání: 10
Typicky zabere: 3 min

Pexeso
Hledání dvojic, které k sobě patří.
Masožravé rostliny (střední) • UFV
zadání: 10
Typicky zabere: 3 min
